במאמר זה, אנסה להציג בפניכם את נקודות התורפה שיש לשים אליהן לב בעת שימוש בפונקציית הציטוט הקיימת בגוגל סקולר. זהירות מאמר ארוך ומקיף......
מדריכי כתיבה
-
-
פרק שיטה מלא מתוך עבודה לדוגמה שנערכה בנושא מידת יעילות שוק לאור שינויים במלאי. הנחייה מוצעת לכותבים סמינריון במימון או סמינריון בחשבונאות.
-
מחפשים נתונים לסמינריון במימון או חשבונאות? המדריך הממצה שכתבתי, יכוון אתכם אל הנתונים הנדרשים לכם לפרוייקט בסמינריון או עבודת סמינריון מחקרית בחשבונאות ומימון.
-
מה הנושא שלך? במאמר זה אנסה לכוון למספר פרקטיקות שניתן ליישמן ויכולות להקל על תהליך מציאת הנושא הנכסף עבורכם. קראו עוד איך ניתן לגשת נכון לאיתור הנושא...
-
תקציר אמור לתת לקורא המוגבל בזמן, יכולת להבין האם שווה לו לטרוח לקרוא את כל המאמר עד סופו. תקציר טוב מכיל את הפרטים הבאים לפי הסדר...
-
מהו רציונל השערות המחקר שלך? הצגת השערות מחקר ללא בסיס מחקרי מתאים? כדאי לך לקרוא את המאמר הזה...
-
סמינריון ופרוייקט, איך מתארגנים? במכללות מסוימות כגון מכללת קרית אונו, נדרשת חלוקה של עבודת הסמינריון לשניים: חלק עיוני( סמינריון ) וחלק מחקרי (פרויקט) . איך תוכלו להתארגן לקראת העבודה ועל מה חשוב מאוד להקפיד? המשיכו לקרוא....
-
המדגם הוא האוכלוסייה שממנה הופקו הנתונים. האוכלוסייה הזו יכולה להיות אנשים, חברות, פריטים, בעל חי ......
-
ברוכים הנכנסים ל"ערוץ הג‘יפה"- "ערוץ הג‘יפה" בא לבטא תקופה בתהליך כתיבת המחקר (סמינריון או מחקר ברמה גבוהה יותר), בה סטודנטים מתחילים לאבד את נקודת המבט האובייקטיבית שלהם לגבי התכנים ויכולות הכתיבה שלהם ובשל כך מתחילים להיכנס לסחרחרת של שיפוטים סובייקטיביים וביקורת אישית. בעקבות שיפוטים אלו סטודנטים רבים מתחילים לאבד את הבטחון העצמי ואת תחושת המסוגלות האישית. לקריאת המאמר המלא...
-
המדריך המלא לכתיבת סקירת ספרות : סקירת ספרות הינה חלק בתוך עבודת מחקר או סמינריון עיוני /מחקרי, הסוקר לעומק ולרוחב את הספרות הקיימת על נושא , בכדי להאיר על מה שכבר ידוע לנו כחוקרים . סקירת הספרות מהווה תקציר הספרות בתחום , אולם חשוב יותר, זוהי סינטזה והערכה של הספרות . סקירת ספרות איננה מסמך הסבר ואינה מסמך היכרות עם נושא. מטרתה היא לסקור ולהביא לקוראים את מה שהחוקרים אומרים או לא אומרים על הנושא שבחרנו .נקודת המבט על סקירת הספרות צריכה להיות כזו: זהו אינו מסמך על נושא מסויים. זהו מסמך של מחקרים על נושא מסויים. המשיכו לקרוא...
-
לאחר שהבנו את תהליך בניית ראשי הפרקים ואופן העיבוי נתקדם ונבין איך להכניס את התוכן המחקרי אל תוך ראשי הפרקים. בשלב זה, נתרגם את הקטעים שסימנו במחקרים ונכניס אותם, במילים שלנו, במבנה שיוגדר להלן. באופן כללי, לא נשנה דבר מהמבנה שיצרנו בשלב המיפוי של המאמרים. במקום זאת, רק נטמיע את התכנים שסימנו בפועל בעבודה תחת כל ראש פרק. אם נניח אנחנו מתחילים לתרגם או להכניס במילים שלנו את ההפניות שתחת תת פרק 2.5, נעשה זאת כך. הכותרות יישארו כמות שהן, רק תחתן יתמלא טקסט:
-
שלב המיפוי הוא השלב בו בפעם הראשונה אתם עורכים סריקה לעומק של המאמרים האקדמיים שבידכם (המאמרים שמצאתם רלוונטיים ובעלי מבנה ברור ונוח לעיון). אתם מתחילים לסרוק עם העין, ולחפש את פרקי המאמר שמקבילים לאלו שיצרתם בראשי הפרקים שלכם. פרקים אלו מתוך המאמרים המחקריים יהוו בשלב הכתיבה, את ה"בשר" לעיבוי ראשי הפרקים בעבודת הסמינריון. המטרה להבליט את הפסקאות במאמר המתייחסות את ראשי הפרקים שבניתם בעבודת הסמינריון . איך מבליטים? כנסו....
-
הרכבת ראשי פרקים בעבודת הסמינריון מתפתחת לאורך שני שלבים בעבודה. ראשית, אתם מציעים/מעלים ראשי הפרקים על סמך השערות המחקר או שאלות המחקר שיצרתם באופן שיוסבר מיד, ולאחר מיכן בודקים את מידת חוסנם ויכולת הכיסוי של ראשי הפרקים הללו בשלב מיפוי הפסקאות אותו אסביר בהמשך.
-
המושג שמחפשים אינו מושג שמשתמשים בו במחקרים בתחום. לפעמים צריך להקדיש זמן רק כדי למצוא את המילה הנכונה שרווחת בספרות המחקרית.יותר מידי מושגים או מילות מפתח באזור חיפוש, שימוש בסימנים שאינם כתב, כגון "-" ":"
, טעויות כתיב, טווח השנים שהגדרתם מצומצם מידי ואולי סננים שונים אחרים נותרו פועלים ללא צורך. -
האם אתה עושה שגיאות אלו בכתיבת פרק הממצאים בעבודת הסמינריון שלך? במהלך השנים האחרונות בהן סייעתי למאות סטודנטים בייעוץ, ניתוח סטטיסטי וכתיבת ממצאים עבור עבודות סמינריון או עבודות המחקר שלהם, שמתי לב שישנן שגיאות נפוצות החוזרות על עצמן בעת כתיבת פרק הממצאים ופרק שיטת המחקר. ודאו כאן שהפרק החשוב ביותר בעבודה אינו מכיל שגיאות אלו.....
-
כבר חשבת איך תראה עבודת הסמינריון שלך? האם היא תכיל מחקר אמפירי או שתהיה עיונית , האם "נסגרת" כבר על נושא מסויים? אתה בטוח שיש לך מאמרים על הנושא הנבחר? בטוח שיש לך את כל הידע הנדרש להתחיל ולסיים אותה ? אם עדיין לא חשבת על כל השאלות הללו או שעדיין אין לך תשובה להן ככל הנראה שלא השקעת מספיק זמן, בינך לבין עצמך , לברר איך לעזעזל צולחים את המשימה הזו.
-
יתרונות השימוש במאגר האקדמי סומון: חיפוש ודף תוצאות מוכרים - מזכירים את גוגל תוצאות כוללות ספרים,
-
לאחר שבחרנו נושא, נדרש למצוא לו בסיס מחקרי רחב ככל הניתן. נדרש אם כן לפנות למאגרי מידע מסוימים המכילים רק מחקרים . מאגרים אלו הם למעשה ארכיוני מחקרים שמעודכנים על בסיס קבוע ומכילים מאות אלפי או אף מיליוני מאמרים מחקרים.
גשו לאתר המוסד האקדמי בו אתם לומדים, כנסו לקישור "ספריה" ותמצאו בו קישור למאגרים אלקטרונים. הדף הבא יציג בפניכם רשימה של קישורים למאגרים וסיווג של תחום הלימוד המכוסה על ידי כל מאגר.בחרו את המאגר המתאים.... -
דרישה לחידוש של מקורות עלולה לבוא כאשר המרצה סבור שחלק גדול מידי של העבודה מתבסס על מקורות ישנים יחסית. דרישה כזו עלולה ליצור תחושה קשה של משבר בעיקר בשל התחושה שהושקעו זמן עבודה רב מאוד באיתור המקורות הקיימים בעבודה ושילובם בסקירת הספרות. אם גם אתם עומדים כרגע בפני צומת דרכים ושוקלים כיצד ניתן במינימום זמן להחליף א המקורות הישנים במקורות עדכניים יותר, קראו עד הסוף.
-
בכל עבודת סמינריון מחקרי אנו נדרשים לבצע ניתוחים סטטיסטיים המהווים את הבסיס לבניית פרק הממצאים של סמינריון. כמובן, למי שאין כלל ידע בתוכנת SPSS או שעבר את הקורס בתוכנת SPSS לפני שנים רבות ולא זוכר כלום, כדאי לפנות לייעוץ סטטיסטי וסיוע בתחום ניתוחים סטטיסטיים. במידה ועושים זאת בעצמנו השלבים המומלצים הם....
-
המרצה אישר את נושא הסמינריון, נבחרו משתני המחקר, ניסחת השערות מחקר והשלב הבא - בחירת כלי המחקר. אם בחרת בשאלון לפעמים יש התלבטות האם להשתמש בשאלון קיים או לבנות שאלון חדש. כאשר כלי המחקר הוא שאלון קיים יש לדבר מספר יתרונות .....
-
יש לך תחושה טובה לגבי הנושא שבחרת לסמינריון ושאלת המחקר כבר מהדהדת לך בראש. מאחר שכך, קבלת החלטה להתחיל לחפש מאמרים אקדמיים באנגלית או מאמרים אקדמיים בעברית לסמינריון ולסיים את הצעת המחקר !...
-
כל עבודת סמינריון מתחילה במסע (לרוב מפרך) של מיילים, פגישות ואינספור בקשות להבהרות ותיקונים מצד המרצה. וכל ההתשה הזו עוד לפני שכתבת מילה אחת בעבודת הסמינריון! כדי להתמודד יותר בקלות עם הצעדים הראשונים באישור נושא הסמינריון ישנם כמה כללים....
-
מגבלות המחקר הן אותם מאפיינים או שיטות שהשפיעו או הושפעו מיישום או מפרשנות תוצאות המחקר. אלו הם אילוצים על יכולת הכללת הממצאים על כלל האוכלוסייה או על השימוש בממצאים לגבי אוכלוסיות אחרות, שנובעים מאופן תכנון ועיצוב המחקר ושיטות איסוף הנתונים. חשוב להכיר ולהודות במגבלות המחקר - עדיף לזהותן ולתאר אותן בדיון של כל סמינריון בצורה בהירה וקצרה...
-
הדיון נחשב לאחד הפרקים החשובים ביותר של עבודת סמינריון, בעיקר סמינריון מחקרי, ויחד עם זאת- אחד המאתגרים והקשים ביותר לכתיבה. ישנם חמישה כללי זהב, שמהווים קווים מנחים ויכולים לסייע לכל סטודנט לסיים סמינריון מוצלח:
-
מצאת לסקירת הספרות בעבודת הסמינריון מאמר אקדמי באנגלית או מאמר אקדמי בעברית , עדכני , קולע ואתה מרגיש שהסמינריון שלך לא יכול להיות סמינריון טוב בלעדיו! הבעיה - הוא באנגלית ובאורך של 30-40 !!עמודים... מה עושים???
-
-
מאמר זה בתחום החינוך/הניהול.
-
לא תמיד אנחנו בטוחים אם המאמר שבחרנו הוא מחקרי או לא. זו נקודה שעולה בהרבה ממפגשי סדנת הכתיבה האקדמית של סקולרי ולכן רצינו להקדיש לכם 4 טיפים נחמדים שבאמצעותם תוכלו לוודא שהמאמרים בידיכם עומדים בסטנדרטים אקדמיים או לכל היותר, לצמצם את משחק "הפינג פונג" מול המרצה בשלב מציאת המאמרים.
צרו איתנו קשר: לימור: 054-5871888 ארז :052-4218441 scholare01@gmail.com facebook