הרכבת ראשי פרקים בעבודת הסמינריון
הרכבת ראשי פרקים בעבודת הסמינריון מתפתחת לאורך שני שלבים בעבודה. ראשית, אתם מציעים/מעלים ראשי הפרקים על סמך השערות המחקר או שאלות המחקר שיצרתם באופן שיוסבר מיד, ולאחר מיכן בודקים את מידת חוסנם ויכולת הכיסוי של ראשי הפרקים הללו בשלב מיפוי הפסקאות אותו אסביר בהמשך.
כאמור, המקור שמוביל ונותן את הטון לקביעת ראשי הפרקים הן השערות המחקר או שאלות המחקר שיצרתם קודם לכן. תמיד תנסו להגיע למבנה דומה למה שאני מציע להלן.
בואו נניח לרגע שהשערת המחקר של עבודת הסמינריון שלנו היא: הבדלי תרבות ורמת סיכון במדינה המארחת ישפיעו שלילית על הצלחתם של מיזמים משותפים.
ראשית, נחלק את המשתנים שלנו למשתנים תלויים ובלתי תלויים:
סרטון מעולה שמסביר בפשטות על חשיבות המשתנים וכיצד יש להתנהל עימם
משתנה ב"ת מספר 1: הבדלי תרבות
משתנה ב"ת מספר 2: רמת סיכון במדינה המארחת
המשתנה התלוי שלנו: הצלחתם של מיזמים משותפים.
כל עבודת סמינריון עיונית חייבת להיות מורכבת מהפרקים הללו לפחות:
דוגמה- ראשי פרקים עבודה עיונית
1.מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 הגדרה ותאור של משתנה ב"ת מספר1
2.2 הגדרה ותאור של משתנה ב"ת מספר 2
2.3 הגדרה ותאור של משתנה תלוי .
- קשר בין משתנה ב"ת 1 למשתנה תלוי
2.5 קשר בין משתנה ב"ת 2 למשתנה תלוי
3.דיון או סיכום
4.מקורות
אם בחרנו בעבודת סמינריון מחקרית, ראשי הפרקים שלנו חייבים להכיל לכל הפחות, את המבנה הבא שזהה לקודם מלבד תוספת של פרק שיטה (שכולל את תתי-הפרקים המתוארים תחתיו), תקציר (לא ממסופר כפרק ובא לפני פרק המבוא) ונספחים, כך:
דוגמה- ראשי פרקים עבודה מחקרית
- מבוא
- סקירת ספרות
2.1 הגדרה ותאור של משתנה ב"ת מספר1
2.2 הגדרה ותאור של משתנה ב"ת מספר 2
2.3 הגדרה ותאור של משתנה תלוי .
2.4 קשר בין משתנה ב"ת 1 למשתנה תלוי
2.5 קשר בין משתנה ב"ת 2 למשתנה תלוי
- שיטה
3.1 מדגם (כלומר, נבדקים או נתונים שאספנו)
3.2 משתנים (מהם המשתנים, מהו ומהיכן כלי המדידה נלקח איך מחושב כל משתנה)
3.3 תהליך (מהם השלבים שהובילו אותנו ליצירת בסיס נתונים שבידנו)
- דיון או סיכום
- מקורות
- נספחים
בחינת מבנה ראשי הפרקים בשתי סוגי העבודות מגלה כי הם בנויים בצורה כללית של "משפך" והם מתחילים בחומר הכללי יותר ומתנקזים אט אל ראשי הפרקים הנוגעים ישירות בשאלת המחקר.
איור 4: משפך היררכית תאור המשתנים בראשי הפרקים
עשו לנו לייק כדי שנוכל לדעת אם המאמר עזר .
נשמח לשמוע ממך הערות או הצעות לשיפור והרחבת תכני ההדרכה
לאחר העמדת ראשי הפרקים שלנו בהתבסס על המבנה המוצע נפנה לפעולה הבאה, המיפוי (בפוסט הבא).
הסתבכת? נתקעת ? מלא/י את הפרטים ואחזור אלייך מיד:
צרו איתנו קשר: לימור: 054-5871888 ארז :052-4218441 scholare01@gmail.com facebook