מיפוי מאמרים:שלב עיבוי ראשי הפרקים ויצירת סקירת ספרות/ חלק ב.
בשלב זה, נתרגם את הקטעים שסימנו במחקרים ונכניס אותם, במילים שלנו, במבנה שיוגדר להלן.
באופן כללי, לא נשנה דבר מהמבנה שיצרנו בשלב המיפוי של המאמרים. במקום זאת, רק נטמיע את התכנים שסימנו בפועל בעבודה תחת כל ראש פרק. אם נניח אנחנו מתחילים לתרגם או להכניס במילים שלנו את ההפניות שתחת תת פרק 2.5, נעשה זאת כך. הכותרות יישארו כמות שהן, רק תחתן יתמלא טקסט:
דוגמה תת פרק 2.5
2.5 גורמי אפליה של נשים מנהלות בשוק התעסוקה בישראל
|
מאמר A (עמוד 1630)
|
מאמר E (עמוד 55)
|
מאמר G (עמוד 45)
תוך כדי התרגום של הפסקאות או השילוב של החומרים במילים שלכם, תוכלו להתחיל לארגן את הטקסטים לפי רצף הגיוני מתבקש בדיוק כמו צורת המשפך שתיארתי בפרק הדן בבניית ראשי הפרקים. כמו שמבנה זה, של שילוב חומר סייע לנו לבנות את ראשי הפרקים של כלל העבודה, המשפך יסייע לך לבנות נכון את התפתחות התוכן בתוך כל תת פרק. יש להכניס את התכנים בצורה מסודרת, מהפסקה שדנה בהיבטים כללים יותר של הפרק הרלוונטי, כגון הגדרות, מאפיינים, תיאוריות קשורות למשתנה ועד לתיאור עובדות ותאור של קשרים ממוקדים בין משתנים הרלוונטיים לפרק הספציפי.
נמנע לדוגמה מלדון בתיאוריות הנוגעות למשתנה מסוים לפני הפסקה שאנו נותנים הגדרה למשתנה. ברור גם כי פרק שמדבר על גורמים או סיבות לתופעות שונות (אבטלה, חולי, שביעות רצון) באוכלוסיה הכללית, יכנסו לפרק המתאים לפני שאנו מתחילים לדון בפרק שמתמקד באוכלוסיה ספציפית.
דוגמה נוספת, אם נניח אנו מתמקדים בפרק מסוים בעבודה אחרת, בקשר שבין לקויות למידה ללקויות חשבוניות (דיסקלקוליה) בקרב תלמידים עם לקויות חשבוניות, נארגן את הפרק כך שתוכן כללי על לקויות למידה ולקויות חשבוניות יבוא לפני לקויות למידה ולקויות חשבוניות בקרב אוכלוסיות בהם מתמקד המחקר.
אם בפרק יש חשיבות לסדר כרונולוגי, ברור שנבנה את הפסקאות עלפי רצף התפתחותי עולה או יורד, תלוי כמובן באיזה אופן אנו בוחרים ורצוי להיות עקביים בכך. זה יראה מוזר ולא הגיוני לתאר אירועים ללא קשר היררכי .
אם נחזור לדוגמה הכללית שלנו, נניח לדוגמה שאנו מעוניינים לעבות את תת פרק 2.5 . עומדים לרשותנו שלושה מקורות: מאמר A מדבר על גורמי אפליה של נשים מנהלות, מאמר E
מדבר על גורמי אפליה של נשים בכלל ואלו מאמר G מדבר על האופן בו אפליה באה לידי ביטוי בקרב נשים. הכנסתם של תכנים ממאמרים אלו לא תתבצע בסדר הבא:
מאמר A (עמוד 1630)
מאמר E (עמוד 55)
מאמר G (עמוד 45)
טיפ חשוב לסיום פרק סקירת ספרות!:
פרק סקירת הספרות (למדריך המלא לכתיבת סקירת ספרות) הוא ארגז הכלים שיסייע לכם להבין את התוצאות שהתקבלו במחקר. כאשר אתם בוחנים קשרים בין משתנים, נסו להביא עדויות גם לקשרים שלאו דווקא שיערתם שיתקיימו בכיוון הצפוי. מי מבטיח לכם שהתוצאות שהתקבלו יהיו בכיוון ההשערות? חישבו תמיד איך תסבירו תוצאה הפוכה או היעדר קשר בין שני משתנים? לפחות שתהיה לכם עדות מחקרית לכך שזו תוצאה סבירה.
אלא, הפרק יפתח במאמר שדן בנושא בהיבט הכללי יותר ויסגר בתוכן המאמר שדן בדיוק בעדויות לקשר אותו אנו מחפשים. נקבל התפתחות נכונה יותר של הפרק אם תת הפרק הראשון שלנו יהיה E , אחריו תת פרק G ואחריו תת פרק A .
עשו לנו לייק כדי שנוכל לדעת אם המאמר עזר .
נשמח לשמוע ממך הערות או הצעות לשיפור והרחבת תכני ההדרכה
צרו איתנו קשר: לימור: 054-5871888 ארז :052-4218441 scholare01@gmail.com facebook